Жаңа оқушылардың БЕЙІМДЕЛУІНЕ арналған тиімді ойындар

0
195

Жаңадан келген оқушыларды сыныптастарымен тез танысып, еркін араласуы үшін мұғалімнің қолдауымен түрлі әдістер қолдануға болады.


Жаңа оқушылардың БЕЙІМДЕЛУІНЕ арналған тиімді ойындар

көрнекілік: detkionline.kz

Жаңа оқу жылы басталған кезде әр сыныпқа жаңа оқушылар қосылып жатады. Олар үшін жаңа ортаға бейімделу – үлкен сынақ. Өз сыныптастарымен тез танысып, еркін араласуы үшін мұғалімнің қолдауымен түрлі әдістер қолданған дұрыс. Соның ішінде ойын түріндегі жұмыстар балалардың қысылмай сөйлесуіне, ұжымға сіңісуіне ерекше ықпал етеді. Әсіресе алғашқы апталарда ойынды көбірек қолдану арқылы балалардың арасындағы бөгеттер жойылып, сенім қалыптасады. Сондықтан әр ұстаз сыныптағы жаңа оқушыларды дұрыс бейімдеуге арналған әдіс-тәсілдерді алдын ала дайындап қоюы маңызды.


“Аты-жөніңді таныстыр” добы

Мұғалім допты бір оқушыға лақтырады, ол өз атын айтып, өзі туралы қызықты бір мәлімет қосады. Кейін ол допты басқаға береді. Бұл ойында балалардың есімдерін тез жаттап, бір-бірін жақсырақ тануына мүмкіндік туады. Сонымен қатар, ойын барысында оқушылардың сөйлеу дағдылары артады, қысылмай ортаға шығып сөйлей бастайды. Доп лақтыру арқылы сергектік пайда болып, көңіл-күй көтеріледі. Ал ең бастысы – әр бала өзін таныстыруға мүмкіндік алады.


“Ортақ қазына”

Әр оқушы қағазға өзінің сүйікті ісін, арманын немесе қабілетін жазып, қорапқа салады. Қағаздар араластырылып, біртіндеп дауыстап оқылады. Қалғандары жазған адамның кім екенін табуға тырысады. Бұл тәсіл балалардың ортақ қызығушылықтарын анықтап, жақындасуына жол ашады. Сонымен бірге, ойын сыныпта достық қарым-қатынасты нығайтып, әр оқушының жасырын қасиеттерін ашуға мүмкіндік береді. Оқушылар бір-бірінің қызығушылықтарын біліп, ұқсастықтарын табады. Осы арқылы олар ортақ әңгіме бастауға, жақын қарым-қатынас орнатуға қадам жасайды.


“Сынып картасы”

Үлкен плакатқа сыныптың “картасы” жасалады. Оқушыларөз есімдерін жазып, қасына өзін сипаттайтын стикер немесе белгі салады. Соңында тұтас бір ұжымның бейнесі көрінеді. Бұл ойын арқылы әр бала өз орнын тауып, сыныптың бөлінбес бөлігі екенін сезінеді. Сонымен қатар, карта арқылы мұғалім де оқушылардың мінез-құлқын, қызығушылығын аңғарады. Балалар бір-бірін суреттер мен белгілер арқылы есте сақтайды. Бұл – шығармашылықты дамытатын әрі сыныпты бірлікке шақыратын тиімді әдіс.


“Жағымды сөздер шеңбері”

Балалар шеңберге тұрып, әрқайсысы жанындағы оқушыға оның есімімен бірге бір жақсы қасиетін айтады. Осылайша жылы атмосфера қалыптасып, әр оқушы өзін бағалы сезінеді. Бұл ойын балаларға өз сыныптастарының бойынан жақсы қасиеттерді көруге үйретеді. Сонымен қатар, сенім мен сыйластық қалыптасып, жаңа келген оқушының ұялшақтығы азаяды. Жағымды сөздер әр баланың көңілін көтеріп, сынып ішінде қолдау мәдениетін дамытады.


Қорытындылай келгенде, бейімделу кезеңінде осындай қарапайым әрі қызықты ойындарды қолдану – оқушылардың бір-бірімен достасуына, ұжымға тез үйренісуіне жол ашады. Мұндай әдістер жаңа сыныптағы әр баланың өзін еркін сезінуіне және оқу процесіне белсенді араласуына үлкен ықпал етеді. Әсіресе, мектептегі алғашқы күндері жаңа ортадан қорықпай, өз орнын табуға көмектесетін осындай шаралардың мәні зор. Ұстаз тарапынан қолдау көрсетілген жағдайда кез келген оқушы жаңа сыныпқа тез үйреніп кетеді.