Бұл қолыңыздан келе ме?
иллюстрациялық фото: ашық дереккөзден
Автокөлігі бар адамдар оқта-текте автомобиль қозғалтқышын жөндеуге міндетті. Бірақ, бұл механизмге күрделі жөндеу жүргізу сирек кездеседі. Көбінесе жүргізушілер профилактикалық жұмыстармен және ұсақ ақауларды жоюмен шектеледі. Қозғалтқыштың дұрыс жұмыс істеп тұруын қамтамасыз етуге оны жуу да жатады. Сондықтан бүгін осы процедура туралы талқылағалы отырмыз.
Алдымен қозғалтқыш бетіндегі шөгінділердің себептеріне тоқталайық. Олар көбіне мынадай себептерге байланысты пайда болады:
- жоғары температураның әсерінен майдың ыдырауынан пайда болатын қоспалар;
- пайдалану кезінде бөлшектердің беттерінің тозуы;
- көлік қозғалтқышының жүктемемен жұмыс істеуінен пайда болатын химиялық ерімейтін қосылыстар.
Мұндай шөгінділер әр көліктің қозғалтқышының айналасында біртіндеп жиналады. Автокөлік жүргізушісінің міндеті – олардың жұмыс сапасына және машинаның қызмет ету мерзіміне тигізетін теріс әсерін жою. Мұндай жағдайда ең алдымен қозғалтқыш майы көмекке келеді. Өйткені оның ішінде осы механизмнің ішкі бетін тазартатын қоспалар бар. Дегенмен, сапасы күмәнді немесе қозғалтқыштың білгілі бір түріне сәйкес келмейтін майлар қозғалтқышты тазарту бойынша оларға жүктелген міндеттерді орындамайтынын есте ұстаған жөн. Оның үстіне, қозғалтқыш түріне сәйкес келмейтін сұйықтық кірдің қалыңдығын арттырады.
Сонымен қатар, қозғалтқыштың ластану дәрежесі пайдаланылған майға тікелей байланысты болады.
Шөгінділердің пайда болу жылдамдығын азайту үшін келесі ережелерді орындаңыз:
- Тиісті брендтке арналған заманауи қозғалтқыш майын құйыңыз, SH немесе SJ кластарын қолданған жақсырақ. Соңғы буын қоспаларының, термиялық тұрақтылықтың жоғарылауының және шикізат сапасының жоғары көрсеткіштерінің арқасында мұндай майлар машинаның қозғалтқышын қорғау бойынша қойылған міндеттерді өте жақсы орындайды.
- Қозғалтқыш майының өзгеру жиілігін елемеңіз. Бұл процесті неғұрлым жиі жасасаңыз, қозғалтқыштың қабырғалары соғұрлым таза болады және тозу аз болады. Бірақ оны бұзбау маңызды, өйткені май қымбат. Автосервис қызметкерлері мұндай процедураны кем дегенде 10-12 мың шақырым сайын жүргізуді ұсынады.
- Жанармай беруді дұрыс реттеу керек (дизельді қозғалтқыштың жанармай жүйесін жуу туралы толығырақ оқыңыз). Әйтпесе, байытылған отын қоспасы жанармайдың жану камерасындағы көміртегі қалыңдығының тез өсуіне және машина майының қараюына әкеледі. Поршеньдер, май шығаратын қақпақтар және қозғалтқыштың басқа элементтері шөгінділермен жабылады. Өз кезегінде бұл бүкіл механизмнің тез тозуына, май ағынының жоғарылауына және басқа да қиындықтарға соқтырады.
Егер сіз автокөлік қозғалтқышын жуу туралы көптеген мағұлмат алып, қозғалтқышты тазалау керек екенін түсінсеңіз, сізге жуу майы немесе жуғыш қоспалар қажет болады. Жуу майында жуғыш заттардың саны көп болады. Ол пайдаланылған қозғалтқыш майын толығымен алып тастағаннан кейін ғана қозғалтқышқа құйылады. Қозғалтқышты тазарту процесін бастау үшін ол 5-10 минут бойы жұмыс істемеуі керек. Осыдан кейін жуу майы алынып тасталады да, қозғалтқышқа жаңа мотор майы құйылады (май сүзгісі өзгереді).
Ал, жуғыш зат қоспасын қолданатын болсаңыз, оны ауыстырар алдында ескі майға қосады. Қозғалтқыш 10 минут жұмыс істемей тұрады да, пайдаланылған қоспа төгіледі. Содан соң барып қозғалтқышқа жаңа май құйылады.
Егер сіз қозғалтқышты тазалау жұмыстарын кәсіпқойлар орындасын десеңіз, сенімді автосервистерге хабарласыңыз.
Дайындаған: Б.Мейірханұлы,
Тағы оқыңыз:
Көлік жүргізгенде ҰЙЫҚТАП ҚАЛМАУ үшін не істеуге болады?