Жүргізуші жолды анық көру үшін қайта-қайта сүртіп отырады... Таныс жағдай ма?
иллюстрациялық фото: ашық дереккөзден
Көлік терезесі буланғанда қозғалыс қауіпсіздігі төмендейді. Сосын жүргізуші жолды анық көру үшін қайта-қайта сүртіп отырады. Кейбір автокөлік иелері бұл жағдайды елемей, булануды ауа-райына байланысты екен деп ойлап, әйнекті үнемі сүртіп жүреді. Дегенмен, тәжірибелі жүргізушілер мұндай мәселеден түбегейлі құтылуға болатынын айтады, тіпті арзан көлік болса да. Бүгін сол жүргізушілер ұсынған кеңестер жайлы сөз қозғамақпыз.
СЕБЕПТЕР
Шыны бетіндегі конденсация температураның айырмашылығына және ауадағы ылғалдылықтың жоғарылауына байланысты пайда болады. Жылы газ тәрізді атмосфера суық шынымен байланыста конденсацияланып, сұйықтыққа айналады. Сондықтан бұл жағдай тек суық мезгілде орын алады деген пікір қалыптасқан. Алайда, әйнек булануының басқа да себептері бар. Тиісінше, сіз буланудың себебін білсеңіз, мәселені жою өте қарапайым. Олар мыналар:
- Салондағы артық ылғал. Бұл көлік әйнектерінің терлеуінің ең көп тараған себебі. Ішінде сұйықтық бар кез-келген ашық ыдыс ауаны ылғалмен қанықтырады. Сондықтан булану жағдайында осы мәселеден жылдам құтылу маңызды. Олар – дымқыл төсеніштер, суланған орындықтар болуы мүмкін.
- Бітелген салон сүзгісі. Ашық кеңістіктегі ылғалдылық деңгейі тұрақты айналымның арқасында біркелкі болып тұрады. Автокөлікте бұл функцияны магистральдар, тораптар және барлық бөлшектер, элементтер жиынтығы орындайды. Олардың ішінде салон сүзгісіне маңызды рөл беріледі, сондықтан оны үнемі жаңартып отыру керек. Мәселен, сүзгі шамадан тыс ластанған кезде ауа айналымы мен таза ауа ағыны бұзылып, бұл ылғалдылық деңгейінің жоғарылауына ықпал етеді.
- Дренаждық арналардың бітелуі. Егер көлік әйнегі терлесе, ақаулардың себебі – дренаждық түтіктер мен арналардың бітелуі болуы мүмкін. Осы орайда автокөліктің корпусында ылғалдың жиналуына жол бермейтін арнайы тесіктер болатынын ескеріңіз.
- Дефлекторлық қақпақтардың дұрыс орналаспауы. Демпферлердің көмегімен ауа ағыны реттеледі, сондықтан оны әйнекке бағыттау керек. Сыртқы ылғалдылық жоғары және температураның күрт өзгеруі кезінде бұл әдісті қолдану өте маңызды.
- Дұрыс емес желдету параметрлері. Желдету жүйесі ауа ағыны жабық тізбек бойымен жүрген кезде қайта өңдеу режимінде жұмыс істей алады. Бұл жағдайда ылғалдылық деңгейі сыртқы жағдайларға сәйкес келмейді. Нәтижесінде терезелерде конденсация пайда болады.
- Кондиционерді бұзу немесе дұрыс пайдаланбау. Кондиционерлеу жүйесі арнайы арналар мен құбырлар арқылы артық ылғалды сыртқа шығарады. Демек, оның зақымдануы кейбір бөліктерге судың жиналуына әкеледі.
САЛОНҒА ЫЛҒАЛ ҚАЙДАН КЕЛЕДІ?
Көлік терезесі не үшін буланатынын түсінгеннен кейінгі ең жақсы шешім – ылғал жиналуының алдын алу.
- Ауа кеңістігінің ылғалдануы тыныс алу кезінде де пайда болады. Бұл процестің қарқындылығы алкогольді сусын ішкен кезде айқын байқалады.
- Ылғал сырттан да кіреді. Яғни есік немесе терезе ашылған кезде әрдайым сыртқы ауа көлік ішіне енеді. Бұл тұрғыда ылғалдылық деңгейі бірнеше минут ішінде, әсіресе жаңбыр кезінде тез өзгереді.
- Ылғал заттармен де енеді. Жаңбырлы кезде немесе қыста ылғал аяқ астындағы төсеніштерге сөзсіз сіңіп немесе жабысып қалады. Ал киіміңіз су болса, ылғал орындықтарға сіңеді.
БУЛАНУДАН ҚАЛАЙ ҚҰТЫЛУҒА БОЛАДЫ?
Егер кондиционерді дұрыс қолданғанның өзінде әйнек буланатын болса, мәселенің себебін немесе көздерін табу керек. Олар техникалық сипатта болуы немесе пайдалану ерекшеліктерімен байланысты болуы мүмкін. Қалай болғанда да шешім бар екенін естен шығармаңыз.
ДИАГНОСТИКАДАН ӨТКІЗУ
Диагностика салонды желдету және ауаны баптау жүйесін егжей-тегжейлі тексереді. Кондиционердің жұмысына талдау жасалады, материалдардың сапасы тексеріледі, дренаждық тесіктер, құбырлар мен ағызу арналарының жағдайы тексеріледі және басқа да әрекеттер орындалады. Дизайнның күрделілігіне байланысты қол құралдарын, арнайы сканерлер мен құрылғыларды қолдануға болады.
Тексеру барысында шебер әр аспектіні мұқият зерттейді және жазбалар жасайды, соның негізінде жөндеу картасы жасалады. Елеулі ақаулар болмаса да, бұл процедура маңызды жүйенің жұмысына көз жеткізуге мүмкіндік береді. Зерттеуді түрі мен шарттарын өзіңіз таңдай аласыз.
ЕСКІРГЕН МАТЕРИАЛДАРДЫ АУЫСТЫРЫҢЫЗ
Ластанған сүзгі көбінесе конденсацияны тудырады. Себебі бұл сыртқы ауаның қоршаған ортадан көлік салонына дейінгі жолындағы жалғыз кедергі. Сыртқы ылғалдылық деңгейі жоғары болған кезде мембрана артық ылғалды тез жинайды да, бұл өткізу қабілеті мен сүзу қабілетін нашарлатады.
Салон сүзгісін ауыстырудың қиындығы – автомобильдің үлгісіне байланысты. Кәсіби қызмет көрсету орталығының шеберлері мұндай операцияны 15-20 минут ішінде орындайды. Ауа арналары қатты бітелсе немесе зақымдалса көбірек уақыт қажет болуы мүмкін.
БЕТТІ АРНАЙЫ КОМПОЗИЦИЯМЕН ӨҢДЕҢІЗ
Егер көлік терезесі үнемі буланатын болса, арнайы химиялық қоспаны қолдануға болады. Қоршаған ортаның ылғалдылығы жоғары болған кезде немесе басқа да жағдайларда бұл әдіс автомобиль әйнектерінің конденсациясынан құтылудың жалғыз әдісі болып саналады.
Әдіс шыныға арнайы қоспаны жағу арқылы орындалады және қоспа ылғалдың жиналуына жол бермейтін жұқа қорғаныс пленкасын түзеді. Нәтижесінде анық көре алу мүмкіндігі сақталады да, әйнекті үнемі сүртудің қажеті болмайды.
БУЛАНҒАН ТЕРЕЗЕНІ ҚАЛАЙ ДҰРЫС СҮРТУ КЕРЕК?
Тіпті, кейде осы ұсыныстарды қолданғанның өзінде буланудан толық құтыла алмауыңыз ықтимал. Сондықтан булануды жою әдістерін дұрыс қолдана білуді үйрену керек. Бұл процесс қарапайым болып көрінеді, бірақ іс жүзінде бірнеше маңызды нюанстар бар. Тиісінше, жұмыс тез орындалуы және жиі қайталауды қажет етпеуі үшін келесі нұсқауларды орындау қажет:
- Су сіңіргіш материалдарды қолданыңыз. Қарапайым мақта жеткіліксіз болады. Әдетте мата конденсатты тамшы ретінде жинап, терезе бетінде су қалдырып кетеді. Нәтижесінде ылғал тамшылар түрінде жиналады да, кейін әйнек бетінде бұлыңғыр перде пайда болады.
- Терезені сүрткеннен кейін салондағы ауа температурасын реттеуді ұмытпаңыз.
- Желдету жүйесінің құбырын терезелерге бағыттап, қайта өңдеу жүйесін қосыңыз.
Әйтпесе, бірнеше минуттан кейін әйнекте ылғал жинала бастайды.
Дайындаған: Б.Мейірханұлы,
Тағы оқыңыз:
ОЗЫҚ ТЕХНОЛОГИЯ және ЖАҢА ҮЛГІ: 2024 жылы шығарылатын ЕҢ МЫҚТЫ көліктер
«ӨЛМЕЙТІН КӨЛІКТЕР»: Әлі де шығарылып жатқан ЕҢ КӨНЕ автомобильдер