Көбейту кестесін графикалық диктантпен үйлестіре отырып, сабақты ойынға айналдырыңыз!
Бастауыш сынып оқушылары үшін көбейту кестесін жаттау – нағыз сынақ. Оқушылар оны жаттауға қиналады, тез ұмытып қалады немесе қызықсыз тапсырма деп есептейді. Бірақ Шымкент қаласындағы №14 мектептің бастауыш сынып мұғалімі Арина Коваленко бұл мәселенің ерекше шешімін тапқан. Ол көбейту кестесін графикалық диктантпен үйлестіре отырып, сабақты ойынға айналдырды.
Көбейту кестесі мен графикалық диктантты біріктірудің мәні – балалар есеп шығара отырып, белгілі бір сурет құрастырады. Яғни, бұл – тек қана математикалық тапсырма емес, сонымен қатар шығармашылық жұмыс.
- Мұғалім оқушыларға көбейтуге байланысты есептер береді.
- Оқушылар есептің жауабын тауып, дәптердегі тор көздерге сәйкес белгілер қояды.
- Барлық есептер дұрыс шешілсе, нақты бір сурет (мысалы, ит, кеме, балық, ойыншықтар) шығады.
- Суретті салып болған соң, балалар оны бояп, безендіріп, шығармашылық қабілетін дамытады.
Мысалы, бала 3×4 есептеп, 12 санын тапса, ол 12-ші тор көзге белгі қояды. Осылайша, біртіндеп бүкіл тор көздер бойымен сурет құрастырылады.
Неге бұл әдіс тиімді?
Балаларды қызықтырады – Көбейту кестесін тек жаттап алу қиын болса, оны ойын ретінде орындау әлдеқайда қызықты. Балалар өздері тапқан сандардың нәтижесінде әдемі сурет шығатынын біліп, есептерді ынтамен шешеді.
Математикалық ойлауды дамытады – Балалар сандар арасындағы байланыстарды түсініп, есептерді жылдам шығаруды үйренеді.
Көру және есте сақтау қабілетін жақсартады – Әдеттегі жазбаша тапсырмаларға қарағанда, осындай визуалды жаттығулар балалардың есте сақтау қабілетін күшейтеді.
Қиялын дамытады – Сабақ соңында балалар суреттерді бояп, өз идеяларын қосып, жеке стильдерін қалыптастырады.
Ұсақ моториканы жақсартады – Көптеген зерттеулерге сәйкес, қолмен жазу, сурет салу, бояу балалардың ұсақ моторикасын дамытып, олардың ойлау қабілетіне оң әсер етеді.
Оқушылардың әсері қандай?
Арина Коваленконың оқушылары бұл әдісті ерекше жақсы көреді. Бірі “Бүгін қандай сурет шығады екен?” деп қызығушылық танытса, енді бірі “Көбейту кестесін осылай жаттау әлдеқайда оңай!” дейді. Балалар әр сабақ сайын жаңа суретті көруге ынталы болады, сондықтан көбейту кестесін жаттауға деген қорқынышы жоғалады.
Егер сіз бұл әдісті сабақтарыңызға енгізгіңіз келсе, алдымен қарапайым суреттерден бастаңыз (мысалы, жүрек, гүл, үй).
Уақыт өте келе күрделірек формаларға көшуге болады (мысалы, жануарлар, көлік).
Балалардың шығармашылығын шектемеңіз – оларға өз суреттерін бояуға мүмкіндік беріңіз.
Тек көбейту кестесімен шектелмеңіз! Бөлшектер, теңдеулер немесе координаталармен де осындай тапсырмалар жасауға болады.
Арина Коваленко ұсынған көбейту кестесі арқылы графикалық диктант әдісі – математиканы оңай әрі қызықты оқытудың таптырмас тәсілі. Бұл оқушыларға көбейту кестесін жаттауды жеңілдетіп қана қоймай, олардың логикалық ойлауын, көркемдік қабілетін және ұсақ моторикасын дамытуға көмектеседі.